Wat wil de nederlandse onlineconsument

Wat wil de Nederlandse online-consument

Dat zijn de belangrijkste uitkomsten voor Nederland van een Europees onderzoek naar de tevredenheid van klanten van online winkels. Het onderzoek - Pulse of the Online Shopper - is uitgevoerd in opdracht van koeriersonderneming UPS. Het rapport maakt duidelijk wat je moet doen voor tevreden online klanten. Het is te downloaden op de site van UPS. Ook uit het onderzoek: Nederlandse consumenten sociale media om op zoek te gaan naar de beste deals en verwachten meer verzendopties van online winkeliers. 33% van de Nederlandse consumenten heeft een voorkeur voor een winkel als zij het product online kunnen bestellen en het vervolgens in een stenen winkel kunnen afhalen. 48% wil de mogelijkheid hebben een online besteld product terug te brengen naar een stenen winkel. In Nederland doet 80% van de smartphone-gebruikers en 86% van de mensen die een tablet gebruiker online aankopen via hun mobiele toestel. Dat is beduidend hoger dan in andere landen, waar het 50% en 60% is. Interessant gegeven is ook: 43% van de Nederlandse consumenten laat weten dat zij niet zo snel het aanbod met dat van de concurrenten te vergelijken, als zij de mobiele app gebruiken van de winkelier, in plaats van zijn website. 31% van de ondervraagden meldt dat ze wel eens een merk geliked hebben op Facebook. 82% van hen houdt de updates van het merk in de gaten. Een Nederlandse consument wil al snel bij het bestellen duidelijkheid over de verzendmogelijkheden en de totale kosten. Een deel van de Nederlandse consumenten is nog niet tevreden over het afleveren. 51% wil meer opties voor de afleverdatum/het aflevermoment en 34% wil meer mogelijkheden om hun pakket af te halen. Dat moet kunnen op een gunstige locatie. 94% vindt het handig, of zelfs essentieel om hun bestelling te kunnen volgen, via een track-and-trace systeem. 66% wil e-mailupdates ontvangen over het logistieke traject van hun bestelling en 48% wil zijn bestelling volgen op de website van de winkelier. Henk Kammeraat, country manager UPS Benelux stelt: "Vandaag de dag verwachten consumenten een sterke en complete omnichannel winkelervaring.” Daarbij vindt de online winkelende consument het retourenbeleid heel belangrijk. 71% bekijkt dat vóór de aankoop 56% koopt meer bij een winkelier die niet moeilijk doet over retourzendingen.

}