Oranje versterkt winkelomzet nog niet

Oranje versterkt winkelomzet nog niet

GfK Panelservices verwacht dat de Oranje koopkoorts in de resterende dagen voor Koninginnedag zal toeslaan. De laatste Koninginnedag kan alleen de supermarkten al 50 miljoen euro extra omzet opleveren. Uit de cijfers van het bureau blijkt dat de consument in Overijssel het meest enthousiast is over oranjeproducten. Het zijn verder vooral ouderen en de gezinnen die oranjeproducten kopen. GfK volgt overigens in de Oranje Food Monitor alleen de verkoop van een selectie producten die met het oog op de bijzondere laatste Koninginnedag op de markt zijn gebracht. Het best liepen de Alex pepermunt en de oranje pakken Douwe Egberts koffie. Online is er veel belangstelling voor feestelijke oranjeproducten. Het online meest verkochte product, is de oranje jurk. Dat leidt het AD af uit de zoektermen van Beslist.nl. Veel merken haken in om te profiteren van de belangstelling voor Oranje. De winkels liggen vol met oranjeartikelen, maar de Oranje sfeer zit er nog niet echt in, volgens Trendbox. Slechts een kwart van Nederland kijkt uit naar 30 april, de huldigingsdag, 40% is neutraal. Driekwart van de Nederlandse bevolking zal Koninginnedag 2013 niet anders vieren dan in andere jaren, blijkt uit de Kronings-Enquête, een online onderzoek door marktonderzoekbureau Trendbox.

}