Laptop populairst

Laptop populairst

Dat blijkt uit een onderzoek van Deloitte naar de wijze waarop consumenten verbonden zijn met het Internet, elkaar en de aanbieders van diensten en producten. De oudere consumenten vormen de groeimarkt in Nederland. 35% van hen heeft een smartphone en 37% een tablet. Het bezit onder ouderen is dus veel kleiner dan de gemiddelde verspreiding van smartphone en tablet. Nederlandse huishoudens hebben gemiddeld 9 ‘mobile devices’, mobiele instrumenten, een consument heeft er gemiddeld 4,3. Vooral jongeren maken gebruik van smartphones. 82% van de consumenten in de leeftijd van 18 tot 24 jaar heeft er een. Van de mensen van 45 tot 54 jaar heeft 58% er een. Zoals ook al uit eerder onderzoek bleek is de Nederlandse consument snel geweest in de keuze voor de smartphone, vergeleken bij België, waar 39% van de consumenten een smartphone heeft. De snelle opkomst van de smartphone in Nederland is mede te danken aan de ‘gesubsidieerde’ telefoon, een koppeling van telefoon en abonnement die in België pas vanaf 2009 is toegestaan. Het onderzoek keek ook naar de toekomst. Van de Nederlandse consumenten is 15% van plan een smartphone te kopen. 12% wil een laptop kopen. De slimme bril en het slimme horloge lijken nog niet direct te gaan doorbreken. Er zijn er nog niet veel beschikbaar en veel consumenten weten nog niet dat ze te koop zijn.